Al 2 maanden in the US of A - Reisverslag uit Alabama, Verenigde Staten van Lotte Tissen - WaarBenJij.nu Al 2 maanden in the US of A - Reisverslag uit Alabama, Verenigde Staten van Lotte Tissen - WaarBenJij.nu

Al 2 maanden in the US of A

Door: Lotte Tissen

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Alabama

Waarde vrienden en familie,

Tijd voor een update.
Op dit moment gaat alles goed. Druk met de studie en met hamburgers eten.
Het eten uit de kantine is namelijk niet om over naar huis te schrijven en dus wordt het vaak een hamburger of pizza. Dat klinkt op zich niet verkeerd maar zelfs pizza is niet meer zo lekker als je het 4 keer in de week eet. Ik sta dus alweer te springen om boerenkool in december. Het is natuurlijk ook niet zo goed voor mijn figuur. Ik probeer (ik herhaal: probeer!) minimaal 2 keer in de week te gaan sporten zodat ik niet als een tonnetje thuis kom, 1 stoel in het vliegtuig is duur genoeg;)

Verder wil ik jullie graag wat meer vertellen over de Amerikanen hier. Zoals ik in mijn vorige verhaal al zei is niet iedereen hier op de hoogte van waar Nederland ligt of wat het überhaupt is. Als je dan zegt dat je uit Europa komt, gaat er een belletje rinkelen. Wel zijn de meeste mensen hier in “het zuiden” (van de VS) erg vriendelijk. Ze praten allemaal graag en vooral over zichzelf. Ik weet nu al meer over mijn leraren hier dan dat ik weet over alle leraren in mijn hele onderwijsgeschiedenis. Het is hier ook een gewoonte om je leraar te smsen als je vragen hebt en er mag zelfs laat in de avond nog gebeld worden als je de stof niet begrijpt.

Meer over the Americans:
Het woord "like" wordt hier naar mijn mening íets te vaak gebruikt.
Voorbeeld:
Well, I was like, you know, and then he was like..., so I was like really? and the she showed up and she was like, no way, you know? Like....
Ik ben bang dat ik het zelf ook een klein beetje aan het overnemen ben, you know, like.. een klein beetje maar.

Wat heb ik de afgelopen week nog gedaan? Ik heb weer een aantal toetsen gehad die ik gelukkig allemaal gehaald heb. De presentatie voor cross-cultural interaction ging ook prima. In het weekend ben ik een avondje gaan stappen en gisteravond heb ik ook nog een budweisertje gedronken in "the smoke house", een van de kroegen in downtown.

En...morgen over 2 weken zijn papa en mama hier! Ik heb er zoveel zin in! Florence is helaas geen toeristische trekpleister maar het wordt hoe dan ook heel gezellig. We zijn van plan om een weekend naar Nashville te gaan, de hoofdstad van Tennessee.
Ook ben ik bezig met het plannen van mijn Thanksgiving holiday. Het ziet ernaar uit dat ik samen met Juan, Maria, Emre, Eser en Nikki een roadtrip ga maken naar Florida! De kans is dus groot dat ik in november op het strand lig in Miami. Iemand jaloers? :)

Ik dacht eigenlijk dat ik niet zo veel te vertellen had maar inmiddels zit ik hier toch al weer even te typen.
Voordat ik mijn verhaaltje uit blaas wil ik jullie nogmaals bedanken voor de leuke reacties! Lief en leuk.

Dikke knuffel,

Lot

Ps 1: Ik ben in het weekend naar de river geweest en zal binnenkort de foto's op m'n site zetten.
Ps 2: woensdag of donderdag volgt een nieuw bericht....


  • 03 Oktober 2008 - 07:49

    Lieke:

    Bahhh iemand?! Ik denk dat iedereen jaloers gaat zijn op jou! Ik zou er alles voor doen om met mijn verjaardag in het zonnetje te liggen en al helemaal in Miami! (Misschien kom je Horatio wel tegen! :D)
    Wel leuk dat pap en mam al zo snel langs gaan komen :) gaat je stiekem wel een beetje goed doen denk ik ;).
    We skypen snel weer!

    Dikke kus!

  • 03 Oktober 2008 - 15:45

    Ruud:

    Naar the rivier geweest, net geen zandstrand, zag ik op de video. Maar natuurlijk wel lekker weertje, you know, like..

    Let op : we skype... :-) ;-)
    Liefs, Ruudje

  • 03 Oktober 2008 - 20:33

    Papa En Mama:

    Eerst gaan wij samen roadtrips maken en natuurlijk lekker eten.
    We like it!!!!!
    America here we come.
    Tot gauw Lotje

  • 05 Oktober 2008 - 12:13

    Juul:

    lieve lotte,allereerst alvast van harte proficiat met je verjaardag meissie!ik ben bang dat we morgen door alle drukte weer vergeten en dat zal heel jammer zijn.
    meid wat doe jij toch een geweldige ervaringen op,en wat een mooie foto,s.
    we wensen je heel veel succes,liefs en een hele mooie tijd met papa en mama.
    geniet van je verjaardag het zal anders zijn dan thuis,maar wie van ons viert in de herfst een verjaardag in de zon!
    lieve lieve lot nog een fijne tijd daar en ik weet zeker dat de boerenkool voor je klaar staat als je thuis komt,en wat zal die smaken.
    doei meid groetjes van patick,juul,maaike en sander.het regent hier als een gek,do we like it? no no no no.xxxxxxxx

  • 05 Oktober 2008 - 14:33

    JM:

    Tof dat je toetsen en presentatie goed gingen!
    Veel plezier alvast met je ouders (en je bikini in november ;) )!

    x JM

  • 05 Oktober 2008 - 14:35

    JM:

    PS: Dat filmpje is vet, even die sfeerimpressie lekker in het zonnetje. Jammer dat het niet sepia is :P

  • 05 Oktober 2008 - 21:45

    Marieke:

    Hee Lotte!
    Wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt! Volgens mij is het helmaal toppie of niet?
    In ieder geval nog heel veel plezier en geniet ervan! Doe ook de groetjes aan de andere Hebo-mensen! Kus uit Londen

  • 06 Oktober 2008 - 15:55

    Alie:

    Lot, fijn dat het zo goed gaat..! Veel plezier daar nog, Maastricht is toch maar saai hoor! Ik ga Woensdag naar Miami, dus ik kan je wederom wat tips geven :P. XXX

  • 06 Oktober 2008 - 20:09

    Joppe :

    Heeeeey lotte (-;

    Goed om te lezen dat het je daar goed gaat.

    En ik wens je een hele fijne verjaardag morgen.

    Ik hoop dat je snel terug komt want het is maar saai op het werk bij de bungel.

    Groetjes Je collega Joppe !

    ps nog bedankt voor dat leuke mailtje en echt mooie auto's daar, helaas heeft pap er nog geen aangeschaft. )-;

    Succes met je studie !

  • 06 Oktober 2008 - 21:44

    Astrid:

    Hoi Lotte,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag.Leuke filmpjes en ik hoop voor je dat je vakantie doorgaat.Veel plezier verder.Groetjes Astrid en Nöl

  • 07 Oktober 2008 - 08:33

    Lien:

    Heee meis, hartelijk gefeliciteerd!!!!! :)
    Maak er een mooi dagje van daarzo (hopelijk schijnt het zonnetje bij jou vandaag!)
    Het kadootje hou je maar tegoed ;) We mailen/msnen snel weer!
    xxxxxxxxxx
    lien

  • 07 Oktober 2008 - 09:56

    Katje:

    Nogmaals CONGRATULATIONSSS! Fijne dag vandaag! Maak er een leuk feessie van!

    Heel veel liefs uit Den Bosch!

    ps. hoe gaat het met sporten? haha

  • 07 Oktober 2008 - 12:13

    Desiree:

    Heej Lotje,
    ik doe je ff via hier feliciteren:

    Happy Birthday to YOU! maak er een fijne dag van :)

    dikke kus voor jou.
    xox

  • 07 Oktober 2008 - 18:08

    Pap:

    Hoi Lotte proficiat ik drink vanavond nog n fles bier op jou verjaardag

  • 07 Oktober 2008 - 18:22

    Rob Keulen:

    goedemiddag,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    zo te lezen bevalt het je goed in sweet home alabama.

    gaat het goed met je studie? kun je wennen in america?

    ik hoorde dat je ouders ook jou kant op komen geniet ervan.

    het allerbeste en tot ziens.

    veel plezier en geniet er maar lekker van zolang het nog kan.

    groetjes rob keulen.

  • 07 Oktober 2008 - 18:25

    Rob Keulen:

    proost hans en gefeliciteerd met de verjaardag van lotte.
    veel plezier alvast.

    groetjes rob.

  • 07 Oktober 2008 - 20:27

    Bart Bianca + Kids:

    Hi Lotte,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!! Bij ons is het bezoek (inclusief je moeder) zojuist de deur uit, maar bij jou zal de party nog wel moeten beginnen :-) Zeker als binnenkort Pap en Mam op bezoek gaan komen. We horen dat het hartstikke goed gaat en zo te zien hier op de site vermaak je je ook prima tussen het studeren door. Groetjes uit Siebengewald. Bart, Bianca, Daan en de jarige Lian.

  • 07 Oktober 2008 - 21:37

    KorAnitaAdindaJordi:

    Happy birthday, From family Tissen

  • 08 Oktober 2008 - 14:20

    Mam Van Nikki:

    Hoi Lotte
    ons smsje nog gehad voor je verjaardag?zo niet dan nogmaals van harte gefeliciteerd!!Ik ben wel een beetje jaloers op je ouders.....zo snel hun dochter weer zien! Op dit moment zou ik een moord doen voor een knuffel van Nikki...zou graag even aan haar willen snuffelen! Maar hier is het zo druk met vanalles en nog wat dat ik ervan overtuigd ben dat het zó december is.
    Blijf genieten!!
    kus MarieElise

  • 08 Oktober 2008 - 14:46

    Annique:

    Lotje!!!
    Vet man dat je naar Florida gaat!! Ik vind het heel fijn om te horen dat het allemaal goed gaat... Ik heb trouwens sinds kort skype, dus ik zal je even toevoegen dan kunnen we binnenkort misschien even skypen! Dan kan ik al je mooie verhalen in persoon horen:D
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alabama

Mijn eerste reis

Studeren in het buitenland

Recente Reisverslagen:

12 December 2008

Laatste dag in Alabama

02 December 2008

Florida!

21 November 2008

Bijna vakantie

02 November 2008

Halloween and the elections

26 Oktober 2008

Nashville en Memphis
Lotte

Studeren in het buitenland

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 17027

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2008 - 19 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: